Krásný podzim - prodloužené babí léto, vystřídal ten dobře známý zkurvený mokrý podzim. Prší a prší, ale hi-tech déšť to není. Ono něco takového existuje? Jo! Místo vody prší informace.
Pršící informace jsou tajné
Hravý
způsob, jak šířit informace, vymysleli
samozřejmě podle očekávání v Japonsku.
Média
tuto technologii nazvala
"Informační déšť".
Představte
si následující: Jdete po supermarketu a najednou vidíte, že jim tam někudy
prší. Na podlaze jsou už kaluže a na vodě se při dopadu kapek vytváří zčeření a
kruhy. Přijdete blíže. Nastavíte kapkám dlaně… a už na nich máte reklamu!
Takto
si to aspoň představuje Yoko Ishii - šéf Cyber Solution Laboratory společnosti
Nippon Telegraph and Telephone, kde sytém vytvářející Informační déšť
vznikl.
Dlaně
jako nejideálnější prostor pro reklamu zvolil
z důvodu - jak sám říká, " ..
protože si na ně lidé zapisují krátké
informace, aby je nezapomněli. Takže dlaně jsou jako informační instrument
člověku velmi blízké…". Otázkou je, jestli je lidé budou ochotní
nastavovat reklamě. Jelikož se bude jednat o zábavnou novinku tak asi ano.
Jak
tento systém pracuje? Když začne z projektoru "pršet", CCD kamera
umístěná u stropu místnosti či haly sleduje veškerý pohyb lidí pod sebou a
předává tyto informace počítači. Pokud u člověka dojde ke zvednutí ruky,
projektor mu okamžitě na jednu nebo obě dlaně nakreslí svítící kruh s krátkým
reklamním nápisem uprostřed.
Informační
déšť nemusí mít jen reklamní účely - může to být nový způsob navigace ať už po
obchodech nebo i v galeriích. Systém může na dlaně promítat i filmy nebo
animace, takže jeho použití se tímto
může rozšířit i na volný čas a průmysl.
Virtuální
kapky ani reklamy na svých dlaních asi ještě řadu let neuvidíte, i když Ishii
už v červenci 2005 představil v Tokiu
prototyp systému. Výzkumník přiznává, že je nutné vyřešit ještě několik
problémů. Jedním z nich je například to, aby informace na dlaních zůstávaly
déle než vodní kapky a lidé by také měli mít možnost později si tuto informaci
obnovit a i si ji rozšířit.
Pokud
byste chtěli znát detailní informace o systému "Informační déšť" a o
jeho parametrech, lituji, nejsou dostupné - patří do kategorie průmyslových
tajných, které se rozhodně, na rozdíl od reklam, nikomu zadarmo nevnucují.
Žádné komentáře:
Okomentovat